Skip to content

Paraty

23/07/2009

Uma das razões que faz com que Paraty seja um pólo turístico de grande sucesso é o seu magnífico centro histórico. Tombado como patrimônio histórico nacional pelo Iphan, em 1974, e considerado pela Unesco como o conjunto arquitetônico colonial mais harmonioso do Brasil, este é um local que proporciona uma verdadeira viagem no tempo. Impossível não se apaixonar pelas ruas tranqüilas calçadas com pé de moleque, os seus casarios muito bem conservados e coloridos, a atmosfera de cidade de interior e o clima cultural que a envolve. 

Nos trinta e um quarteirões do centro histórico, formado por oito ruas na direção norte-sul e sete ruas na direção leste-oeste, é proibido o tráfego de veículos. Somente bicicletas e carroças (além das pessoas, é claro) podem circular por ali. O calçamento com pedras irregulares, também conhecido como pé de moleque, dificulta bastante a caminhada para as mulheres que gostam de salto alto. O melhor mesmo é calçar um par de tênis e zanzar à vontade pelas quadras. 

Paraty, a Portuguese colonial and Brazilian Imperial town is located in the south coast of the state of Rio de Janeiro. It is a popular tourist destination in Brazil, and people from all over the world can be found walking on the streets.

One of the majors atractions of the town is its well preserved historic center. Known for the cobblestone paved streets, no cars or trucks are allowed in this part of the town. That’s why there are so many horses and carts around.

Today Paraty is a Historic National Monument and was declared UNESCO World Heritage because of its beautifully preserved colonial architecture.

 

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

 

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

©Ricardo Ribas

No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: